Thursday, November 25, 2010

The Spirit Of Bacardi




Bir Young & Rubicam projesi.
Günlük hayatın koşuşturmasından baymış, farklı mesleklerden kalabalıkça bir grup, tası-tarağı bırakıp halüsünayson adasını _bir nevi Lost adasını_ inşa eder. Başarılarını da akşam parti yaparak kutlularlar. Tam anlamıyla bir 'hem yaptım hem oynadım' durumu mevzu bahistir. Eğlencenin odağında ise, tüm birleştirici ve coşturucu özelliği ile tabi ki Bacardi Rum vardır. Gün ağrırken alkolun etkisi geçer ve insanlarla birlikte ada da yok olur. (There is no spoon.) Bu haliyle hem Lost'a hem de Matrix'e gönderme yapan, film kıvamında bir TVC olduğunu söyleyebiliriz.

The new campaign was created by Young & Rubicam Advertising.
Bacardi Island commercial showcases a group of people who escape their ordinary life by boat and build their own hallucination island. (just like Lost) After building the island they want to have some fun. And party begins! Of course, the world is a better place with Bacardi Rum for these people. Just before daylight the party people wake up, and everything get disappeared. Which means, there is no spoon. We can say that this TVC is referring both Lost and the Matrix : )

No comments: